سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورزش -فیلم و.....


ساعت 10:53 صبح سه شنبه 87/2/3

این هم چند تا بیوگرافی از بازیگران بنام سینمای ایران و جهان.......

مهران مدیری.......

جانی دپ.......

 

مهران مدیری متولد دهه 40 در تهران است. او که در خانواده ای هنردوست به دنیا آمده بود فعالیتهای هنری خود را از نخستین سال های نوجوانی شروع کرد و تا قبل از ورود به رشته تئاتر در دانشگاه، در چندین اثر نمایشی به عنوان بازیگر شرکت نمود.
تحصیلات آکادمیک او در رشته «تئاتر» ،به دلیل حضور او در جبهه های جنگ، ناتمام ماند اما عشق او به هنرهای نمایشی ،بار دیگر او را به عرصه نمایش در تئاتر و رادیو کشانید. او تا سال 1372 با نمایش های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و ... روی صحنه رفت. و در این دوران با بسیاری از بزرگان تئاتر کشور چون «قطب الدین صادقی» و «میکائیل شهرستانی» همکار شد.

وی همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایشهای رادیویی «قصه های شب» نیزحضور یافت. مدیری در سالهای آغازین دهه 80، نخستین تجربه حضور خود را در برنامه های مذهبی تلویزیون تجربه کرد تا آنکه بر حسب اتفاق، وارد وادی «طنز نمایشی» درتلویزیون گردید. او که تا پیش از آن تنها یک اثر کمدی نمایشی بنام «پانسیون» را روی صحنه داشت، با نخستین جرقه های نبوغ و ابتکار خود در زمینه کمدی در مجموعه های تلویزیونی «نوروز72» -در سمت بازیگرـ و «پرواز57» -به عنوان بازیگر و کارگردان- که در بهار و زمستان 1372، روی آنتن رفته بود به عنوان یک بازیگر کمدی خوش درخشید. چنان که یک سال بعد در مقام کارگردانی مجموعه طنز «ساعت خوش» توانست اثری ماندگار را در ژانر کمدی تلویزیونی به نام خود به ثبت برساند. «ساعت خوش» نخستین مجموعه آیتمی طنز در طول تاریخ تلویزیون ایران بود و حواشی این برنامه پربیننده چنان دست و پاگیر دست اندرکاران آن شد که تا سه سال امکان فعالیت مجدد تصویری را از آنان گرفت. مهران مدیری که به سبب این محرومیت سه ساله، امکان بازی در فیلمهای مطرح «ضیافت» و «سلطان» مسعود کیمیایی را از دست داده بود، در
نوروز 77 همزمان با اکران فیلم سینمایی «دیدار» -که در آن در سمت بازیگر حضور یافته بود- و نیز پخش برنامه طنز «نوروز 77» بار دیگر به صحنه نمایش بازگشت. او چند ماه بعد با ساختن مجموعه طنز «جنگ 77» که آغاز دوباره دوران شهرت و محبوبیت او را نوید می داد، بار دیگر با ساختار شکنی در این ژانر از برنامه های تلویزیونی به نوع جدیدی از سبک نمایش کمدی رسید که مبتنی بر داستان گویی بود.




کارگردانی مجموعه های:
ببخشید شما(1378)،
پلاک 14 (1379-1378)،
نودشب (1379)
و طنز 80 (نوروز80)،
بازی در یک سریال تلویزیونی بنام «دردسروالدین» (1380)
بازیگری و بازیگردانی فیلم سینمایی «توکیو بدون توقف»،
که به نوعی ادامه روندتکمیلی تجربه های هنری او محسوب می شد، وی را به چنان پختگی و تجربه رسانیده بود تا بار دیگر اتفاق جدیدی را در عرصه کمدی نمایشی ایران به ثبت برساند.
در سال 81، او به همراه همکار نویسنده اش «پیمان قاسم خانی»، قومی را خلق کردند بنام «برره»، اهل ناکجاآبادی به همین نام.
«پاورچین» با طرح معضلات فرهنگی و بیماری های اخلاقی ساکنان روستای خیالی«برره»، رذایل اخلاقی اجتماع و سنتهای غلط مردم آن را چنان بی رحمانه به نقد کشید که این مجموعه را بزرگترین اتفاق نمایشی در تاریخ تلویزیون ایران لقب داد و این تازه آغاز ماجرا بود. در حالی که مجموعه تلویزیونی «نقطه چین» آنچنان که شایسته ی
مدیری و همکارانش بود مطرح نشد و مجموعه داستانی «جایزه بزرگ» نیز با وجود پربیننده بودن، در حد و اندازه های مدیری از آب در نیامد، او به گذشته ی برره سفر کرد تا داستان هایی جدید را در فضای 50 سال قبل ایران روایت کند.
«شبهای برره» که در سال 84 ساخته شد و به روی آنتن رفت، جایگاهی بود تا حرفهای در گلو مانده جامعه به زبان بیاید. از دردها، مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی مردم ایران که سالها در قالب سنت ها و آداب و رسوم غلط و بی ریشه دامنگیر آنان شده بود. مدیری و گروهش در طی چند ماه سختی ها و ناهمواری های زیادی را تحمل کردند و از زیر تیغ تیز بی مهری ها، کوته فکری ها، انتقادهای تند و شایعات بی اساس گذشتند تا «شبهای برره» بار خود را سالم به مقصد برساند ... و «برره» ماندگار شد...
مهران مدیری در کنار علاقمندی هایش به هنر نمایش و کارگردانی و تلاشی که برای رسید به جایگاه کنونی اش کرده است همواره به عالم موسیقی نیز عشق و ارادت خاصی داشته است.
او با انتشار نخستین آلبوم موسیقی اش در سال 79، در مقام خواننده و نیز در نخستین کنسرت رسمی خود که در بهمن ماه 1383 در تهران اجرا کرد، با انتخاب هوشمندانه ملودی ها، تصنیف ها و صدای دلنشینی کهد از سوی شنوندگان آثارش مقبول افتاده بود، ثابت کرد که موسیقی را خوب می شناسد و نیز سلیقه مردم هنردوست ایران را!



• پدر و مادرش اراکی هستند اما او در تهران به دنیا آمد.
• پدرش کارمند وزارت نیرو است و مهران آخرین فرزند یک خانواده شش نفره، او سه برادر بزرگ‌تر از خود دارد.
• بزرگ‌ترین برادرش از پیانیست‌های قابل است و برادر دومش نقاش و گرافیست. در خانواده مدیری هنر اهمیت فراوانی دارد.
• از پنج سالگی با موسیقی آشنا شد و از 12 سالگی تنها به موسیقی کلاسیک گوش می‌داد. او یکی از کامل‌ترین آرشیوهای موسیقی کلاسیک را دارد.
• در کودکی زیاد شر و شور نبود اما بسیار کنجکاو بود، به طوری که در غیاب برادرش به اتاق او می‌رفت و تمام کتاب‌های نقاشی‌اش را زیر و رو می‌کرد.
• برادر نقاشش (حمید) در سوئد زندگی می‌کند. هنر و ادب موجب شد تا مهران تاثیر فراوانی از او بگیرد.
• اولین تئاتر زندگیش را در دبستان بازی کرد. او در این تئاتر نقش لوطی را به خوبی ایفا کرد تا نشان بدهد که هنر در خونش است.
• همواره به دنبال تجربه و مطالعه بود به طوری که آشنایی با کارهای «سالواتور دالی» تاثیر زیادی بر روی او گذاشت که آثار آن هنوز هم در مهران مشهود است.
• در شانزده سالگی جذب تئاتر شد و اولین کار حرفه‌ای‌اش را تمرین کرد اما این کار هرگز بر سر صحنه نرفت اما موجب شد تا او بیشتر با تئاتر آشنا شود.
• همه با حضورش در عرصه هنر موافق بودند. هنوز هم اعضای خانواده‌اش بهترین کارشناسان و منتقدان کارهایش هستند.
• با مدرک دیپلم علوم انسانی سال 1361 به رادیو رفت و در این رسانه ملی به فعالیت پرداخت.

• مدت شش، هفت سال گوینده و بازیگر یکی از مجموعه‌های پرطرفدار رادیو به نام «داستان شب» بود.
• همزمان با کار رادیو از فعالیت‌های تئاتر غافل نمی‌شد و چند نمایش را به روی صحنه داشت، کار گویندگی باعث کامل شدن صدای او شد.
• سال 1366 اولین تئاتر طنزش را بازی کرد. این تئاتر که «پانسیون» نام داشت در تئاتر مولوی روی صحنه رفت.
• در اواخر 1371 در نمایشی در نیاوران، نصرا... رادش، سلیمانی‌فرد و صیادی را کشف کرد که بعدها در بسیاری از کارها با او همکاری داشتند.
• گروه مدیری به سرعت به شهرت رسید. در سال 1372 با داریوش کاردان اولین برنامه نوروزی خود را ساخت.
• در سال 1373 طنز متفاوت «ساعت خوش» را ساخت که با استقبال فراوانی از سوی مردم روبه‌رو شد.
• ساعت خوش یکی از بهترین و پربیننده‌ترین برنامه‌های طنز تلویزیونی شد اما به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد برنامه تعطیل شد.
• با وجود دامن زدن مطبوعات به حاشیه‌ها مدیری هرگز اسیر حواشی مطبوعات و شایعه‌های فراوان نشد و کارش را ادامه داد.
• از ساعت خوش به بعد دور مطبوعات را خط کشید و بسیار کم مصاحبه کرد. او هنوز هم از مطبوعات دلخور است.
• فیلم دیدار ساخته محمدرضا هنرمند هم که قبل از ساعت خوش با بازی مهران مدیری ساخته شده بود پاسوز «ساعت خوش» شد و به موقع اکران نشد.
• اوایل دهه 70 از رادیو به تلویزیون رفت و در تلویزیون اولین کارهای او «نشانه‌های نور» و «باغ گیلاس» بودند.
• مردم که تا آن زمان با صدای او آشنا بودند در باغ گیلاس با چهره‌اش نیز آشنا شدند. او در این سریال تا حدودی به شهرت رسید.
• در سال 1371 وارد سینمای حرفه‌ای شد. در «دیگه چه خبر» دستیار طراح صحنه بود و عضو گروه کارگردانی تهمینه میلانی.
• با نوروز «77» دوباره به جعبه جادویی برگشت اولین تصویرش را مردم بعد از پنج سال نشناختند و موهایش کاملا سفید شده بود.
• با جنگ 77 توانست 85 درصد مردم ایران را پای تلویزیون بنشاند. نبوغ او در عدم تکرار خود و نوآوری‌های پایان‌ناپذیرش است.
• علت موفقیت او ارائه شیوه جدید مجری‌گری و بازیگری و حضور توامان نقش و واقعیت است، با یک دوربین غوغا کرد و به
شیوه تئاتری کار را بدون قطع می‌گرفت.
• اولین کسی است که طرح برنامه‌های نود قسمتی و روتین را اجرا کرد. او اعتقاد دارد ید با مردم صادق و روراست بود.
• هنوز هم خیلی‌ها از سوژه‌ها و ایده‌های او کپی‌برداری می‌کنند. مدیری در موسیقی و خوانندگی هم دستی‌ بر آتش دارد. حتی کنسرت هم اجرا کرده و تیتراژ شب‌های برره و باغ مظفر را خودش خوانده است.
• او اولین برنامه‌سازی است که پشت صحنه کارهایش را به مردم نشان داد.
• صداقت را بزرگ‌ترین صفت آدمی می‌داند. او معتقد است چرا مردم نباید حقایق، اشتباهات و تپق‌های ما را ببینند.
• متاهل است و صاحب یک پسر و یک دختر است.
• در کارش بسیار جدی است و برای کارش زمان می‌گذارد به طوری که در طول یک کار کمتر می‌تواند به خانواده‌اش سر بزند و آنها را ببینند.
• سال 1378 اولین کاست دکلمه او به بازار موسیقی آمد.
• «از روی سادگی» اولین آلبوم پاپش بود که در سال 1378 به بازار آمد و با استقبال طرفدارانش روبه‌رو شد.
• آشنایی با حمید و مجید آقاگلیان زندگی حرفه‌ای او را عوض کرد و با پاورچین به خلق شاهکاری بدون تکرار رسید.
• با جایزه بزرگ در نوروز 1384 ثابت کرد توان مدیریت هر کاری را دارد.
• تنها بازیگر و سازنده تاریخ نمایش ایران است که صرف نامش در اثری، مردم را پای تلویزیون میخکوب می‌کند. حضور در کنار او مبدل به رمز موفقیت خواهد شد.


مدیری برنده سیمرغ نشد.اما موفقیت او در جشنواره امسال همچنان تحسین برانگیز و به یاد ماندنیست.
به امید جشنواره های بعدی...

************
نامزدهای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل مطابق اعلامیه روابط عمومی جشنواره:


سیاوش چراغی‌پور برای فیلم (همیشه پای یک زن در میان است)
محمد کاسبی برای فیلم (دیوار)
محسن طنابنده برای فیلم (استشهادی برای خدا)
مهران مدیری برای فیلم (همیشه پای یک زن در میان است)
حسن نجاریان برای فیلم (فرزند خاک)
                                                                                           ************


نظرات عالی منجمد


میثم اسماعیلی: این بار هم مهران مدیری سنگ تمام گذاشت و دوباره توانست در ساعت پخش سریالش خیلی از خیابان‌ها را خلوت کند و اینطوری خواسته و نخواسته به ترافیک شهرها هم کمک کرد! به به، به به.
حالا تا یک شش هفت ماهی تکه کلام‌های مسعود شصتچی ورد زبان همه خواهد بود. این هم از آن خصیصه‌هایی است که خاص خود او و گروه نویسندگانش است.
مدیری که قبلا در مجموعه‌های موسوم به 90 شبی باید یک 10 15 قسمتی از پخش مجموعه‌اش می‌گذشت تا بتواند شخصیت‌های داستانش را دربیاورد این بار (مثل دو سال پیش و با سریال جایزه بزرگ) ثابت کرد که می‌تواند مجموعه‌ای را بسازد که طبق خواست بینندگانش تغییر نکند و از همان ابتدا تمام داستان و شخصیت و تیپ‌ها تعریف شده باشند. اما این بار هم انگار که مد شده باشد خیلی‌ها نشستند تا ببینند مدیری پا توی کفش کدام جماعت کرده است که بروند شکایت کنند! چون خبرگزاری‌ها همان اوایل فروردین و با پخش تنها چند قسمت از سریال «مردهزار چهره» خبری را روی خروجی‌های خودشان گذاشتند با این مضمون که اداره ثبت احوال شیراز از مدیری و سریالش شکایت کرده است. چیزی که البته از بس این روزها زیاد شده است چندان هم جدی گرفته نشد. اما به هر حال در این دادخواست مواردی به عنوان دلایل و مستندات توهین بیان شده است از جمله:
انتصاب شخصیت اصلی داستان به عنوان شخص کلاهبردار شیاد و متقلب در مجموعه ثبت احوال شیراز، ارائه فضای بی نظم و خارج از شان اداری در ثبت احوال شیراز و القای سوءاستفاده از موقعیت شغلی توسط کارکنان اداره کل ثبت احوال شیراز. اداره ثبت احوال شیراز کوتاه هم نیامده است و در این دادخواست، خواستار اعاده حیثیت و دریافت 21 میلیارد ریال به عنوان خسارت معنوی وارد شده به مجموعه ثبت احوال شیراز شده است! واقعا باید تاسف خورد حتی اگر به فرض منظور آقای مدیری هم همین چیزی باشد که آقایان گفتند، چه اشکالی دارد؟ تازه مگر کارکرد طنز چیزی غیر از بیان مشکلات و ایرادات با بیانی خنده آور است؟ مهران مدیری هم از این به بعد باید برود سراغ همان روستای خود ساخته اش یعنی «برره» تا به هیچکس برنخورد! 21 میلیارد ریال! بابا این از کل فیلم هم که بیشتر شد! مهران مدیری بهتر است جمع آوری اعانه را جهت پاسخگویی شروع کند! یکی نیست به اینها بگوید بابا این یک فیلم است و یک فیلمساز بالاخره باید یک صنفی را دستمایه کارش قرار بدهد و و این لازمه یک کار طنز است.پس به قول خود آقای شصتچی نظرات عالی منجمد!

 

بیوگرافی جانی دپ (Johnny Depp)



 
کوتاه اما خواندنی:
نام:جانی جان کریستوفر دپ سوم
متولد: ? ژوئن ???? در اونزبورو واقع در کنتاکی امریکا
نام مستعار: اقای بوگندو (البته به انتخاب خودش)
قد:??? سانتی متر
پدر: مهندس
مادر: پیشخدمت
برادر: دی?پی?دپ

از سوی مجله امپایر به عنوان یکی از ??? ستاره تاریخ سینما در سال ???? شناخته شد.
دخترش از ازدواج با ونسا پارادایس که در ?? می ???? متولد شد.رز ملودی دپ نام دارد.
از سوی مجله امپایر مقام ?? را در بین ??? ستاره همیشگی سینما بدست اورد.
در سال ?? از سوی مجله پیپل به عنوان یکی از ?? مرد زیبای جهان انتخاب شد.
به خاطر تخریب یک اپارتمان در سال ?? دستگیر شد.
با شرلین فین? جنیفر گری و ویونا رایدر نامزد بود.
وقتی با ویونا رایدر سر صحنه فیلم ادوارد دست قیچی نامزد می کند winona forever را روی شانه اش خالکوبی می کند که پس از جدایی aوn را حذف می کند و جمله واینونا برای همیشه به wino forever تبدیل میشود.
در گروهی به نام THE KIDS نوازنده گیتار بود.
در فیلم شکلات در ???? اهنگسازی کرد.
بین سالهای ????تا ???? با خواهر یکی از دوستانش در گروه موسیقیTHE KIDS ازدواج کرده بود. نام این خانم که در گروه هم حضور داشت لوری ان الیسون بود.
در ???? یکی ار ?? چهره دنیای سرگرمی شناخته می شود.
در ویدیو کلیپی سال ?? تام پتی ظاهر می شود.نام کلیپ:در گسترده ای به غایت گشوده است.
هر دو فرزندش از پارادایس یعنی لیلی و جک از روی اسامی دو کاراکتر اصلی فیلم افسانه ساخت ???? نامگذاری شده اند.
در تاریخ نامعلومی با همسرش ونسا پارادایس ازدواج می کند که تا به امروز دوام اورده.
همسرش ونسا پارادایس یک خواننده و نویسنده آهنگهای پرطرفدار در کشورش فرانسه است.و از او با عنوان بازیگر رویایی نام می برند.
دپ بابت بازی در هر قسمت سریا خیابان جامپ ?? (????) مبلغ ?? هزار دلار دستمزد می گرفت.
معروف است هر ماه بیش هزار نامه از طرفدارانش دریافت می کند.
سال ?? به اتهام ضرب و شتم در ونکوور کانادا یک شب زندانی شد.
به خاطر لباسهای جین پاره ای که می پوشد معروف است.
همچنان در هتل زندگی می کند و هیچ خانه و ماشینی ندارد.
در زمان نامزدیش با واینو رایدر در اتاق یک هتل زندگی می کردند.

همسر اولش لوری ان در زمان ازدواج ?? سال داشت در حالی که دپ ?? ساله بود. یک نیمه سرخ پوست چروکی بود.

مدتی از طریق تلفن خودنویس می فروخت.

سال ?? بخاطر تخریب یک هتل راهی زندان شد.

در سال ???? بخاطر بازی در فیلم دزدان دریایی کارائیب موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر از سوی تماشاگران شد.

به گفته دپ یکی از بزرگترین اشتباهات او بازی در فیلم به دنبال ناکجااباد در سال ???? می باشد.

رابرت دنیرو درباره او گفته: بدون جانی سینما چیزی کم داشت.

اولین فیلم: نقش گلین لانتر در فیلم کابوس خیابان الم ساخته وس کریون (????)
سال ?? فیلم شجاع را کاگردانی کرد که از نوشته های خودش بود.

از فیلمها: بنی و جون? مرد مرده? سربزنگاه? دنی براسکو? ترس و نفرت در لاس وگاس? اسلیپی هالوو?دروازه نهم? روزی روزگاری در مکزیک? دزدان دریایی کارائیب? به دنبال ناکجا اباد و ......

اخرین فیلم: پنجره مخفی?باغ مخفی ????

مهمترین نقش: ادوارد دست قیچی در فیلمی به همین نام ساخته تیم برتون در مقابل
واینونا رایدر (????)


او در ایالت کنتاکی به دنیا آمد و فرزند سنیور جان کریستوفر دپ و بتی سو پالمر می‌‌باشد. در سال ???? همراه با خانواده‌اش به فلوریدا نقل مکان کرد و در آنجا بزرگ شد. خانواده جانی از نژادهای ایرلندی و آلمانی و آمریکایی اصیل هستند، در حال که دپ یک نام فرانسوی است.
والدین او هنگامی که ?? ساله بود، در سال ???? از هم طلاق گرفتند و او یک سال بعد از مدرسه اخراج شد و به موسیقی راک روی آورد و وارد یک گروه راک به نام بچه‌ها شد. در سال ???? دپ با لوری آن آلیسون خواهر درامر گروه ازدواج کرد.
چندی بعد همسر وی نیکولاس کیج را به او معرفی کرد و کیج به او پیشنهاد کرد تا وارد عرصه بازیگری شود. در سال ???? از آلیسون طلاق گرفت.

در تاریخ نامعلومی با همسرش ونسا پارادایس ازدواج می‌کند که تا به امروز دوام آورده. دپ دارای دو فرزند است، اولی دختری به نام لیلی رز ملودی متولد (????) و دومی پسری به نام جک متولد (????) است.
بیشترین همکاری جانی دپ با کارگردان تیم برتون است که تا به امروز در ? فیلم با هم همکاری داشته‌اند و در مقام دوم به علت بازی در سه گانه دزدان دریایی کارائیب سه بار با کارگردان گور وربینسکی همکاری داشته است.
فیلم‌شناسی

???? - دشمنان عمومی (جان دیلینگر)
???? - شهر گناه ? (در حد شایعه)
???? - خاطرات رم (پائول کمپ)
???? - شهر گناه ? (در حد شایعه)
???? - شانتارام (لیندزی)
???? - سوئینی تاد (سوئینی تاد)
???? - دزدان‌دریایی کارائیب: پایان جهان (کاپیتان جک اسپارو)
???? - دزدان‌دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده (کاپیتان جک اسپارو)
???? - هرزه (لارنس دان مور)
???? - عروس مردگان (صدا) (ویکتور ون دورت)
???? - چارلی و کارخانه شکلات سازی (ویلی وونکا) (بر اساس داستانی از رولد دال)
???? - افسار گسیخته (راچستر)
???? - در جستجوی ناکجاآباد (سر جیمز ماتیو باری)
???? - و بعد از آن آنها شاد زیستند
???? - پنجره مخفی (مورت رینی)
???? - صبحانه با شکارچی (وین اوینگ)
???? - گمشده در لامانچا (لوییز په په)و(کیث فولتون)
???? - روزی روزگاری در مکزیک (ساندس)
???? - دزدان‌دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه (کاپیتان جک اسپارو)
???? - از جهنم (فرد آبرلین)
???? - مردی که گریه می‌کرد (سزار)
???? - قبل از شبهای پاییز(خولیان اسکنیبل)
???? - نهمین دروازه (رومن پولانسکی)
???? - شکلات (رو)
???? - اسلیپی هالو (ایکابد کرین)
???? - همسر فضانورد (اسپنسر آرماکوست)
???? - دروازه نهم (دین کورسو)
???? - ترس و نفرت در لاس‌وگاس (رائول داک/تامپسون)
???? - شجاع (رافائل) (در مقام کارگردان)
???? - دنی براسکو (دانی براسکو/جو پیستونه)
???? - شکاف زمان (جن واتسون)
???? - مرد مرده (ویلیام بلیک)
???? - دون خوان دومارکو (دون خوان)
???? - اد وود (اد وود)
???? - بنی و جون (سام)
???? - چه کسی انگور گیلبرت خورد
???? - رویای آریزونا (اکسل بلاکمار)
???? - ادوارد دست‌قیچی (ادوارد)
???? - گریه بچه (جان واتر)
???? - جوخه (گیتور لرنر)
???? - پناهگاه دزدان (جورج باورز)
???? - کابوسی در خیابان الم (گلن لانتز)



جوایز

???? - نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم در جستجوی ناکجاآباد
نامزد دریافت کایزه گلدن گلوب برای فیلم "Finding neverland "
???? - نامزد اسکار بازیکر نقش اول مرد برای فیلم دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه
دریافت جایزه امپایر (انگلستان) در سال ???? برای فیلم "دزدان دریایی کارائیب"
???? - نامزد دریافت جایزه اسکار برای فیلم " Finding neverland " به عنوان بهترین بازیگر نقش اول.

???? - نامزد نخل طلایی جشنواره کن برای فیلم شجاع
???? - نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای فیلم "اد وود" به عنوان بازیگر.

لازم به ذکر است که فیلم "دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه" (????) با فروش ????????? دلار پرفروش ترین فیلم جانی بوده که دستمزد او هم ???????? دلار بود.




کوتاه و گویا از جانی دپ :
در سال ???? توسط مجله امپایر به عنوان یکی از صد ستاره جذاب تاریخ سینما انتخاب شد.
در سال ???? به عنوان جذاب ترین ستاره مرد سینما انتخاب شد.
او می خواست بعضی از دندان هایش برای فیلم "دزدان دریایی کارائیب" (????) رو کش طلا بشوند. ولی می دانست که کارگردانان با این موضوع موافقت نخواهند کرد. بنابراین رفت و تعدادی بیشتر از آنچه باید را روکش کرد. سپس دندانهایش را به کارگردانها نشان داد و آنها از او خواستند تعدادی از روکش ها را در آورد. بنابراین جانی دپ تعدادی از روکش ها را در آورد.
در سال ???? در مجله people به عنوان جذابترین مرد زنده انتخاب شد.
تمام صحنه هایش در فیلم "روزی روزگاری در مکزیک" (????) را در ? فیلم روز فیلمبرداری کرد ولی بعد از اینکه کار تمام شد نمی خواست آنجا را ترک کند. بنابراین به رابرت رودریگوئز پیشنهاد کرد که یک نقش کوچک (در صحنه ای که آنتونیو باندراس در کلیسا با کشیش حرف می زند) بازی کند و از تاثیر مارلون براندو بر روی خود در این نقش استفاده کند.
دخترش که لیلی رز ملودی دپ نام دارد از ازدواج با ونسا پارادیس که در ?? می ???? متولد شد.
ژانویه ?? به علت درگیری با یک خبرنگار پاپاراتزی مقابل رستورانی دستگیر می شود.
در آلبوم راکی از گروه موسیقی انگلیسی اُآسیس نوازنده گیتار لیداسلاید در تراک fade in out بود. زیرا نوازنده گیتار لید گروه در اثر زیاده روی در نوشیدن مشروب قادر به اجرای برنامه نبود بنابراین از رفیق صمیمی اش دپ دعوت به همکاری نمود.
به خاطر تخریب یک آپارتمان در نیویورک در سال ?? دستگیر شد.
با شرلین فین، جنیفر گری و وایونا رایدر نامزد بوده.
وقتی با واینونا رایدر سر صحنه فیلم ادوارد دست قیچی نامزد می کند winona forever را روی شانه اش خالکوبی می کند و پس از جدایی n و a را حذف کرده و جمله واینونا برای همیشه به wino forever تبدیل می شود.
در گروهی به نام the kids نوازنده گیتار بود.
اخیرا در گروهی با عنوان p به نوازندگی می پردازد و در فیلم شکلات ???? هم آهنگسازی کرد.
همچنان در هتلی زندگی می کند و خانه یا ماشینی ندارد.
سال ?? به اتهام ضرب و شتم در ونکوور کانادا یک شب زندانی شد.
به خاطر لباس های جین پاره ای که می پوشد معروف است.
مدتی از طریق تلفن خود نویس می فروخت.
سال ?? به علت تخریب یک هتل راهی زندان شد.
به گفته خودش یکی از بزرگترین اشتباهاتش بازی در فیلم "به دنبال ناکجا آباد" بوده.
رابرت دنیرو در مورد او گفته: بدون جانی سینما یه چیزی کم داشت.


با نام جکسون کریستوفر دپ متولد 9 ژوئن 1963 در آنسبورو کنتاکی ،بزرگ شده در میرامار فلوریدا دانش آموخته دبیرستانی در میرامار فلوریدا. اخراج ازدبیرستان در سن شانزده سالگی . تشکیل گروه راک در سیزده سالگی نوازنده گیتار.


با دیدن جانی دپ در نخستین فیلم هایش ماند بچه ننه بسیاری جذب اجرایش شدند. ولی معدودی اظهار داشتند که این مرد جوان یکی از عالیترین بازیگران و ستارگان نسلش خواهد شد . همه نمی توانستند از گستره پتانسیل ،هیجانات و شخصیت پردازی اش آگاه شوند. حدود پنج سال پس ار بچه ننه او را در دون ژوان مارکو جفت مارلون براندو و نه کمتر از او می بینیم. موفقیت او از جهات مختلف در هالیوود معاصر که به خشونت و جلوه های ویژه در فیلم هایی مشخص شده با اهمیت بسیاری به مردانگی شخصیت ستارگانی مانند استالونه و شوارتزینگر اشتهار دارد. عجیب به نظر می رسد پرسونای او بر روی ملاطفت ،حساسیت ،آسیب پذیری و عاطفه به همان اندازه ظرافت جسمی متمرکز شده است. این موضوع در بچه ننه آشکار بود ولی بیان قطعی خود را در ادوارد دشت قیچی که همان سال ساخته شد به دست آورد .
پرسونای دست قیچی با بافتی محکم تر در دو فیلم سال 1993 در بنی و جون و چه چیز گیلبرت گریپ را می خورد ؟ گسترش یافت. هم فکرترین کارگردان خود را به غیر از برتون یافت.

لاسه هالستروم فیلم سازی است که با حس ظریف دپ جفت و جور است.

سه فیلم کاگردانی شده در 1994 و 1995 اجراهای شگفت آوری را بدون هیچ خیانتی به کیفیت و ارزشی پرسونای اولیه اش در بر دارد. آخرین فیلم این دسته لحظه ای از زمان فیلم ابلهانه و ظاهر قریبی است که ارزش استعداد دپ را ندارد. ادوود و دون ژوان دومارکو به همراه گیلبرت گریپ ممتازترین فیلم هایی است که دپ در آنها بسیار دور رفته. ادوود را تیم برتون دوباره پیوند داد و آنها با همکاری یکدیگر شخصیتی را رشد دادند که پرسونای دست قیچی را هم بزرگ می کرد و هم توسعه می داد. در ادوود برتون دپ مضحک،رقت آور ،غم انگیز در عین خال به طرز عجیبی الهام بخش است. دون ژوان دوماکوی دپ در برخی مسیرها کاملا با ادوودش به طور قابل توجهی به همان اندازه جسورانه است. دون ژوان دپ به وسیله تقابل با دون جیوانی حدودی گیج کننده است که قراردادهای فرهنگی دست و پاگیر را زیر پا می گذارد. او در آن واحد هم قهرمان و هم ضد قهرمان اپرا است . دون ژوان دپ با ادوود از این جهت متفاوت است که او قربانی توهم است. او حقیقتا زندگی مردم را تغییر می دهد. این فیلم به زیباترین شکل پایه های اساسی جذابیت و پیچیدگی پرسونا،تقاضای آشکار و قوی ترکیب شده با زنانگی بنیادی بالقوه بسیار زیاد آشکار می کند.

 

 


¤ نویسنده: ایمان روهنده

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
4
:: بازدید دیروز ::
10
:: کل بازدیدها ::
14222

:: درباره من ::

ورزش -فیلم و.....

ایمان روهنده
از درون سکوت از درون شب از دور دست لالایی به گوش می رسد روح ات را تسلیم کرده ای قلبت کامل نیست چرا که عشق آن را ترک کرد در تاریکی فرو رفت در حالیکه داغ شرم قابیل را بر خود داشت

:: لینک به وبلاگ ::

ورزش -فیلم و.....

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

باتن . براد پیت . بنجامین . فیلم خواننده . هالیوود . کیت بلانشت . کیت وینسلت .

:: آرشیو ::

بهار 1387
زمستان 1386

:: اوقات شرعی ::

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::