سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورزش -فیلم و.....


ساعت 11:16 صبح دوشنبه 87/2/2

چند خبر از هالیوود که میتونید در ادامه ی مطلب ببینید........

مستقل‌ها کن را هم تصرف می‌کنند

سینمای ما : حضور چهره‌هایی مانند شان پن، جیم جارموش و کوئنتین تارانتینو در شصت و یکمین جشنواره فیلم کن از توجه برگزارکنندگان این جشنواره معتبر به سینمای مستقل آمریکا خبر می‌دهد.
در حالی که پیش از این قرار بود نشست مطبوعاتی جشنواره کن 61 روز پنجشنبه 17 آوریل (29 فروردین) برگزار ‌شود، حدود دو هفته پیش اعلام شد مسئولان جشنواره این نشست را روز چهارشنبه 23 آوریل (چهارم اردیبهشت) برگزار می‌کنند. به این ترتیب شایعات درباره قطعی نبودن فهرست نهایی جشنواره امسال خیلی هم بیراه نبوده است.
در فاصله یک ماه به آغاز جشنواره کن، انتخاب شان پن به عنوان رئیس هیئت داوران، تقدیر از جیم جارموش در بخش جنبی دوهفته کارگردانان، برپایی کلاس پیشرفته فیلمسازی کوئنتین تارانتینو، اعلام فیلم‌های بخش جنبی آتلیه، نمایش فیلم‌های برگزیده سال 1968 و نمایش قطعی چند فیلم از جمله جدیدترین اثر استیون اسپیلبرگ تنها اخبار قابل استناد جشنواره امسال بوده است.
شان پن، بازیگر برنده اسکار و کارگردان فیلم تحسین‌شده "درون طبیعت وحشی" که زمانی او را "فرزند ناخلف" هالیوود لقب داده بودند، به رُک بودن و داشتن دیدگاههای سیاسی بسیار شفاف معروف است و کارنامه کاری بسیار موفقی نیز دارد و از این رو به نظر بهترین گزینه برای قرار گرفتن در صدر هیئت داوران معتبرترین جشنواره سینمایی دنیا می‌آید.
جارموش چهره مطرح سینمای مستقل آمریکا و خالق فیلم‌های "قطار اسرارآمیز" و "مرد مرده" امسال در کن و در جریان چهلمین سال برگزاری بخش جنبی دوهفته کارگردانان، جایزه یک عمر دستاورد هنری مربی طلایی سازمان کارگردانان فرانسه را می‌گیرد. این جایزه که سال 2002 خلق شد، برای تقدیر از ابداعات، شجاعت و سازش‌ناپذیری یک کارگردان به او اعطا می‌شود.

شان پن

جارموش سال 1984 با "عجیب‌تر از بهشت" در بخش دوهفته کارگردانان برنده جایزه دوربین طلایی شد. ژاک روزیه، کلینت ایستوود، نانی مورتی، عثمان سمبنه، دیوید کراننبرگ و آلن کاوالیه از برندگان قبلی مربی طلایی هستند. برنامه‌های بخش دوهفته کارگردانان نیز سه‌شنبه 22 آوریل اعلام می‌شود. بخش هفته منتقدان بین‌المللی نیز 21 آوریل برنامه خود را اعلام می‌کند.
در همین حال پنجشنبه پیش اعلام شد کوئنتین تارانتینو فیلمساز صاحبنام آمریکایی امسال در کن کلاس پیشرفته فیلمسازی برپا می‌کند. این فیلمساز 45 ساله پارسال نیز با فیلم "ضدمرگ" در بخش مسابقه حضور داشت. او سال 1994 برای فیلم "داستان عامه‌پسند" برنده جایزه نخل طلا شد و چهار سال پیش نیز رئیس هیئت داوران کن بود.
سیدنی پولاک، وونگ کار وای، نانی مورتی، استفن فریرز و مارتین اسکورسیزی در سال‌های اخیر کلاس‌های پیشرفته جشنواره کن را برپا کرده‌اند. تارانتینو سازنده فیلم‌های "سگدانی"، "جکی براون"، "بیل را بکش: جلد یک" و "بیل را بکش: جلد دو" است.
در میان فیلم های بخش مسابقه فعلا تنها حضور "سکوت لورنا" برادران داردن قطعی شده که تاکنون دو بار برای "روزتا" و "کودک" جایزه نخل طلا را برده‌اند. ضمن اینکه شاید "ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین" چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ماجراجویانه ایندیانا جونز فیلم افتتاحیه امسال باشد. شصت و یکمین جشنواره فیلم کن از 14 تا 25 مه برگزار می‌شود.
منبع : خبرگزاری مهر
 
"راکی" بهترین فیلم ورزشی تاریخ سینما شد

سینمای ما - فیلم سینمایی "راکی" به کارگردانی جان جی. اویلدسن و بازی سیلوستر استالونه در یک نظرسنجی اینترنتی به عنوان بهترین فیلم ورزشی تاریخ سینما برگزیده شد. ورلد اینترتینمنت نیوز اعلام کرد "راکی" که سال 1976 برنده سه جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان شد و در هفت رشته دیگر هم نامزد این جایزه معتبر بود، در نظرسنجی سایت سینمایی www.lovefilm.com با کسب 20 درصد آرا بالاتر از تمام فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما ایستاد.



رده دوم انتخاب بهترین فیلم ورزشی به کمدی "رقابت سرد" Cool Runnings به کارگردانی جان ترتلتاب محصول 1993 رسید که درباره تلاش واقعی نخستین تیم لوژسواری تاریخ جامائیکا برای رسیدن به بازی‌های المپیک زمستانی است. "عزیز میلیون دلاری" کلینت ایستوود هم در این نظرسنجی سوم شد. این فیلم سال 2004 چهار جایزه اسکار برد.
جری مگوایر" کامرون کرو محصول سال 1996 با بازی تام کروز و "گاو خشمگین" مارتین اسکورسیزی محصول 1980 با موضوع ورزش مشتزنی و حضور رابرت دنیرو در نقش اصلی مشترکا چهارم شدند. "جری مگوایر" که در پنج رشته نامزد اسکار بود در نهایت یک جایزه برد و "گاو خشمگین" هم از هشت نامزدی تنها در دو رشته برنده اسکار شد.
فیلم‌های ششم تا دهم نظرسنجی انتخاب بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما عبارتند از "میدان رویاها" فیل آلدن رابینسن با موضوع بسکتبال، "سفیدپوستان نمی‌توانند بپرند" ران شلتن باز هم با موضوع بسکتبال، "ارابه‌های آتش" هیو هادسن درباره دو و میدانی، "فرار به سوی پیروزی" جان هیوستن با موضوع فوتبال و "کدی‌شک" هارولد رمیس درباره گلف.
منبع: مهر
 
تسلط هالیوود بر سینمای دنیا شرم‌آور است

سینمای ما - فیلمساز مطرح بریتانیایی که "بی‌غم" جدیدترین ساخته او از روز سه‌شنبه در بریتانیا افتتاح شد، تسلط هالیوود را بر سینمای دنیا مایه تاسف دانست.
بی بی سی اعلام کرد "بی‌غم" مایک لی که اولین بار در دنیا فوریه پیش در پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد، دیروز برای نخستین بار در بریتانیا در مدرسه فیلم لندن نمایش داده شد.
لی 65 ساله که فیلم‌های او عموما فضایی رئالیستی و سرد دارند، با فیلم جدید خود که یک کمدی است منتقدان سینما را شگفتزده کرده است. سازنده فیلم‌های "رازها و دروغ‌ها" و "ورا دریک"، درباره "بی‌غم" که یک فیلم کمدی مبتنی بر بداهه‌پردازی است، گفت: "دیدن این فیلم مردم را خوشحال می‌کند."
لی در عین حال با اشاره به اینکه دوست دارد تماشاگران بیشتری فیلم او را بینند، این واقعیت را که بازار سینما تحت‌الشعاع هالیوود قرار دارد "تاسف‌بار" توصیف کرد و گفت: "نباید خودتان را در برابر هالیوود کوچک کنید. ما باید فیلم‌هایمان را همان جور که می‌خواهیم و با همان موضوعاتی که می‌خواهیم بسازیم، نه اینکه کارمان شبه هالیوودی باشد."


سالی هاوکینز بازیگر اصلی "بی‌غم" برای این فیلم برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره برلین شد. او در این فیلم نقش زنی سی و چند ساله و معلم یک مدرسه ابتدایی را بازی می‌کند که حضورش در تمام مدت باعث شادمانی است.
لی در نشست مطبوعاتی فیلم خود در جشنواره برلین از آن به عنوان فیلمی کمدی با جنبه‌ای تاریک یاد کرد و گفت: "دنیا در مسیری مناسب قرار ندارد، اما خیلی از آدم‌ها به نوعی با آن کنار می‌آیند. کار من این است که مردم را همان طور که هستند نشان بدهم." فیلم سینمایی "بی‌غم" از 18 آوریل در بریتانیا اکران عمومی می‌شود.
لی برای "رازها و دروغ ها" 1996، "واژگون" 1999 و "ورا دریک" 2004 در مجموع پنج بار نامزد اسکار بود. فیلمساز بریتانیایی در 1993 برای فیلم "برهنه" جایزه بهترین کارگردان جشنواره کن را برد و در 1996 برای "رازها و دروغ ها" برنده جایزه نخل طلا شد. او سال 2004 نیز با "ورا دریک" جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرد.

منبع : خبرگزاری مهر
 
بن افلک در فیلم «به خودت ضربه بزن» بازی می‌کند

سینمای ما – سارا ترابی : فیلم «به خودت ضربه بزن» بر اساس رمان پرفروشی از مارکوس سیکی و با بازی بن افلک ساخته می شود. خود افلک در نوشتن فیلمنامه هم مشارکت خواهد داشت. سیکی در نخستین کتاب خود داستان دو دوست قدیمی را تعریف می‌کند که در شیکاگو زندگی می‌کنند. این دو دوست دوران کودکی، در بزرگسالی راه‌های متفاوتی را برای زندگی‌شان انتخاب کرده‌اند. یکی از آن‌ها وکیل و دیگری با گروه‌های گنگستری ارتباط نزدیکی دارد. زمانی که این دو پس از سال‌ها با یکدیگر ملاقات می‌کنند، وکیل تلاش می‌کند تا به دوست خود کمک کند. آن‌ها از زندگی گذشته‌شان رازی دارند که در شرایط جدید آن‌ها را در وقعیت تازه‌ای قرار می‌دهد.
سال گذشته «رفته عزیزم رفته» اولین ساخته افلک در مقام کارگردان به نمایش درآمد. او هم اکنون «ایالت نمایش» را به عنوان بازیگر آماده نمایش دارد.
 
براد پیت گمشده




سینمای ما – عاطفه برومندان : براد پیت نقش پرسی فاوست جهانگرد و باستان‌شناس انگلیس را بازی می‌کند که در سال 1925 هنگام تلاش برای یافتن شهر گمشده باستانی در جنگل‌های آمازون ناپدید شد. براد پیت برای تهیه‌کنندگی و بازی در فیلم «شهر گمشده z» که داستان سفر نافرجام 83 سال قبل فاوست را روایت می‌کند، اعلام آمادگی کرده است. این بازیگر 44ساله، سال گذشته برای بازی در فیلم «ترور جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل» جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره ونیز را برد. «پس از خواندن بسوزان» آخرین فیلم جوئل و ایتان کوئن دیگر فیلم براد پیت است که اواخر تابستان اکران خواهد شد. جورج کلونی، جان مالکوویچ و فرانسیس مک‌دورماند دیگر بازیگران این فیلم هستند
 
 
 
 

¤ نویسنده: ایمان روهنده

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
2
:: بازدید دیروز ::
10
:: کل بازدیدها ::
14220

:: درباره من ::

ورزش -فیلم و.....

ایمان روهنده
از درون سکوت از درون شب از دور دست لالایی به گوش می رسد روح ات را تسلیم کرده ای قلبت کامل نیست چرا که عشق آن را ترک کرد در تاریکی فرو رفت در حالیکه داغ شرم قابیل را بر خود داشت

:: لینک به وبلاگ ::

ورزش -فیلم و.....

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

باتن . براد پیت . بنجامین . فیلم خواننده . هالیوود . کیت بلانشت . کیت وینسلت .

:: آرشیو ::

بهار 1387
زمستان 1386

:: اوقات شرعی ::

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::